Kokostoppar

Hej!! Här kommer ett jätteenkelt recept som går superfort att göra på kokostoppar. Kokostoppen är en slags variation på macarooner, på engelska heter kokostoppen, coconut macaroon.
 
Receptet gäller för 20 st

 

Ingridienser:

  • 50 g Smör
  • 2 st medelstora ägg
  • 1 dl strösocker
  • 200 g kokosflingor
  • (eventuellt) rivet skal av 12 st citroner
 

Gör så här:

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret. Tillsätt de övriga ingridienserna i kastrullen med smör och rör ihop till en smet. Låt smeten svälla i ca 10 min. Klicka sedan ut smeten med hjälp av två skedar och forma till 15 stora eller 30 små toppar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen ca 15 min för stora toppar och ca 10 min för små toppar. 

Om man vill kan man doppa kokostopparna i smält choklad när de har svalnat. Dopppa då antingen den övre delen av kokostoppen eller den undre i smält choklad.

 

Njut..

  
                                                                                  
 
 
 

Kommentarer:

1 Hej!!:

skriven

Ser gott ut <3

2 söfia:

skriven

NAMNAMNAM ser till och med godare ut än ungsbakade potäter vilkent är typ fiiiinaste komplimangen man kan få från mig...

3 söfia:

skriven

NAMNAMNAM ser till och med godare ut än ungsbakade potäter vilkent är typ fiiiinaste komplimangen man kan få från mig...

4 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

5 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

6 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

7 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

8 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

9 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

10 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

11 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

12 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

13 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

14 Elin:

skriven

Härre Gud så GOTTTTT! <3

15 Elin:

skriven

hehe

Kommentera här: