Cake pops

De här cake popsen gjorde jag på en vanlig kladdkaka och reseptet hittar du här den ända skillnaden var att jag hade inne kakan lite längre så att kakan blir lättare att rulla till bollar.
 
Eftersom kladdkakan är lite kladdigare än en sockerkaka som man brukar använda till cake pops så behöver man inget smör som man vanligtvis använder. Utan det räcker med att bara rulla kladdkakan som den är.
 
Gör så här:
 
Rulla kladdkakan till små bollar. Lägg bollarna i kylen i 30-45 min. Ta sedan ut bollarna ur kylen o stick in pinnar doppade i choklad. Jag använde grillpinnar som jag klippte i mindre bitar men det finns också att köpa speciella klubbpinnar. 
Ställ in klubborna i kylen igen i ca 20 min, jag satte mina cake pops i frigolit så att de skulle stå stadigt upp. 
 
Smält vit, ljus och mörk choklad i varsin koppp i mikron. Om du vill kunna dekorera dina cake pops med choklad så är det lättast att lägga lite choklad i en plastpåse eller en spritspåse.
 
1. Doppa cake popsen i valfri choklad låt sedan chokladen stelna och spritsa sedan ut choklad i en annan färg och dekorera.
 
2. Doppa cake popsen i choklad häll sedan strössel över innan chokladen har smält. Istället för strössel kan du ta t.ex också ta små figurer av sugar paste eller kakao/florsocker.
 
Ställ cake popsen i kylen tills servering.
 
Njut...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 sofia:

skriven

schlup schlup! ser goooooddda ut

2 Emma:

skriven

Blir hungrig nu ju, hahah, ser så gott uuut!!

Kommentera här: