Äpplekräm

Här kommer det ett riktigt enkelt och gott recept där man får användning av alla äpplena i trädgården. Passar lika bra till dessert som till mellanmål med en smörgås till, och nyttigt är det ju också!!!
 
 

Ingridienser:

ca 600 g äpplen

1 dl vatten

ca 1 msk strösocker

2 tsk potatismjöl

1 msk vatten, till potatismjölet
 
 
Gör så här:
 
1. Skär äpplena i små bitar, ju mindre desto kortare tid tar det. Man kan skala av skalet men går lika bra med skal.
2. Lägg äpplena i en kastrull tillsammans med vattnet och sockret. Smaka av när ni tar i sockret, det är väldigt mycket en smaksak om hur mycket socker man vill ha i.
3. Koka upp och låt sedan sjuda i ca 5 min.
4. Blanda vattenet och potatismjölet väl i en liten kopp och rör sedan i, i krämet.
5. Servera med mjölk eller grädde och toppa med lit mald kanel.
 
Njut..
 
     
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
    
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emilie:

skriven

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

2 Frida:

skriven

OMG vira kommentaren!!!!!

Kommentera här: